Fit a krásná

by - 7:03 odp.



Každý známe časopisy, ve kterých se objevují vychrtlé modelky a my se potom podíváme na sebe a chceme být jako ony. Veškeré časopisy nás navádějí k drsným dietám, které způsobují jenom jo-jo efekty ( Jednou jsi hubená, jindy zase oplácaná ) a rozhodí celý náš metabolismus. Pokud jsi měla vždy krásnou hubenou postavu, tak ti gratuluji, příroda tě ušetřila. Já nikdy neměla postavu svých snů, ale když se na to dívám, jsem taková jaká jsem asi měla být. Je ale mnoho dívek, které prostě nejsou spokojené se svou postavou a právě ony se pouští do takových drastických diet, které někdy končí poruchou příjmu potravy, které mají trvalé následky, nebo i hůře, můžete na ně umřít. V České republice trpí poruchou příjmu potravy každá pátá dívka. Je tu ale malé pravidlo nebo rada. Dělat víc!
Když toho budeš dělat víc, budeš i se sebou spokojená.

Happy food

○ KAKAO A ČOKOLÁDA
Né nadarmo se říká, že nám to po čokoládě bude více myslet. Kakao nebo čokoláda obsahuje hodně másla, které v mozku uvolňuje endorfiny.
○ BANÁNY
Perfektní zabiják stresu. Obsahují hodně vitamínu B. Takže pokud máš nějaký velký stres, sáhni po banánu! Banán je taky dobrý na vlasy. Stačí ho romixovat a udělat si banánovou masku na vlasy.
○ MLÉČNÉ VÝROBKY
Obsahují aminokyselinu, která podporuje hormony štěstí.


Beauty food


○ Pro lesklé vlasy
Vitamín B v bílých jogurtech opravuje poškozené vlasy a dodá jim lesk.
○ Čistá pleť
Zinek! Působí antibakteriálně a proti pupínkům je jako dělaný! Potraviny bohaté na zinek jsou bílkoviny, tudíž v mase nebo v dýňových semínkách.
○ Silné nehty
Ve sladkých bramborách je hodně betakarotenu, který předchází k třepení a lámání nehtů.


3 triky, díky kterým začneš správně ke krásné postavě!


1. JEZ LEHCE - Důležité je si udržet nízkou hladinu inzulínu v krvi! Právě inzulín může za to, že člověk dostane hlad. Proto jez málo cukru a bílé mouky. Všechno to nahraď ovocem a zeleninou, taky celozrnnými produkty.
2. VYHÝBEJ SE NÁVALŮM HLADU - Máš často hlad? Tak to nahraď nějakou malou svačinkou, třeba ovocem (v tomhle případu se banánům vyhýbej), ořechy ( třeba mandle, ale jenom malé množství, ořechy v sobě mají hodně oleje a tuků!) a musli (Bez cukru. Nejlepší jsou ovesné vločky).
3. HÝBEJ SE - Nemáš každý den čas na cvičení? Využij co nejvíce maličkostí. Pokud máš školu blízko a nemusíš dojíždět autobusem, choď pěšky. Místo výtahu použij schody ( Ale pozor! Jenom když jdeš nahoru! pokud máš nadváhu tak dolů raději jezdi výtahem, ničí to klouby!) a večer než půjdeš do sprchy zkus nějaké jednoduché cviky. Věř, že to působí zázraky!



5 pravidel pro správné stravování!


1. Optický klam - Oči jedí taky. Hodně je hodně a člověk si vybere to, kde je více jídla. Představ si, že máš na talíři stejný počet kalorii. Na jednom talíři je půlka croissantu, trochu salátu, kuřecí šunka a majonéza. Na druhém je sendvič z celozrného chleba se stejnou oblohou a hroznovým vínem. Na obou talířích je něco kolem 300 kalorií. Ale ten druhý talíř tě více nasytí. Proč? je toho více a navíc se jedná o plnohodnotnou stravu!
2. Trik s vodou - Třeba vodní meloun, rychle tě kvůli vodě nasytí, proto je dobrý v létě. To stejné platí i pro rajčata a květák. Jsou super hubnoucím jídlem.
3. Trik s předkrmem - Je jasné, že ve škole žádný předkrm nemáš. Proto hodinu před obědem sněz tak dvě rajčata (viz. bod č. 2). Potom budeš mít menší hlad a sníš toho míň. Takhle snadno ušetříš spoustu kalorii a navíc se budeš stravovat zdravě.
4. Trik s vlákninou - Z malého množství bude hned větší! Když ji sníš, v žaludku nabobtná a budeš se cítit sytější. Je obsažena především v ovesných vločkách a celozrnném pečivu. Nejlepším zdrojem je třeba lněné semínko (Koupíš ho v supermarketech, ale jez jenom v malém množství!) Stačí je nasypat třeba do musli a budeš do oběda sytá.
5. Italský trik - Já naprosto miluji italskou kuchyni. Italové to pochopili dobře! Jedí hodně zeleniny, méně masa, k těstovinám i dají salát a vždy sklenici vody bez bublinek. Pokud máš chuť na pizzu tak si k ní dej rajčata, papriky a houby, místo oliv, šunky nebo salámu! Bude to chutnat a ušetří kalorie.



ZAPOMEŇ NA:

Kečup - zní to neuvěřitelně, ale 100g kečupu obsahuje 10 kostek cukru!!!
Toastový chleba - plátky chleba z bílé mouky nejsou dobré pro střeva. Člověk má potom hlad.
Párky - Nejen, že v nich není maso, ale obsahují spoustu tuku 100g obsahuje až 25 g tuku!
Cukr - krade nejvíce energie! když nemusíš, neslaď! Omez slazení do čaje apod.
Čokoládový croissant - Je to cukrová a tuková bomba! 1ks/60fr = 320 kcal/ca to je 20g tuku! Tělo je po něm unavené a bez energie.
Kakao - S mírou zvyšuje pocit štěstí ( viz. Happy food. ) Ale pokud ho vypiješ moc, tak budeš ospalá, proto je třeba dobré před spaním.
Sůl - Příliš mnoho soli váže hodně vody v těle. Pleť i postava potom vypadají jako nateklé.

JEZ ZDRAVĚ:


Ovesné vločky - Obsahují bílkoviny a uhlohydráty a udrží tě dlouho sytou, taky podporují trávení.
Růžičková kapusta - Látky, které jsou v ní obsaženy způsobují látkovou výměnu, což znamená, že tělo bude ukládat méně tuků. Díky tati, že jsi mě naučil jíst kapustu!
Žampióny - Obsahují kálium, které přispívá ke spalování a podporují tvorbu svalů a díky nim tělo spálí více tuků.
Špenát - Pepek námořník má pravdu! Špenát podporuje rychlejší transport kyslíku v krvi a ten posiluje svaly!
Cukety - Obsahují vitamín B a zlepšuje kondici. Obsahuje také jód, který přispívá ke zdraví.
Slunečnicová semínka - Rychle zaženou únavu a podpoří koncentraci, ale jenom z malém množství, protože obsahují v sobě hodně tuků a oleje.
Borůvky - mají vysoký obsah flavonoidů, to jsou rostlinné látky, které chrání buňky před volnými radikály.

Doufám, že Vás článek inspiruje pro lepší a zdravější stravování! 

You May Also Like

0 komentářů

Instagram