Everything about sleep.

by - 3:37 odp.


Spánek je něco, co jsem vždy milovala a upřímně, stále miluji. I když jsem schopná kolikrát být vzhůru až do tří do rána a pracuji, vždy si ale najdu dny, kdy bych zůstala v posteli a spala celý den. Sama jsem ale potkala i takové, kteří spánek hodně šidí, což má za následek několik faktorů - jako jsou poruchy spánků, přibírání na váze - ano i za tohle může spánek, nepěkná pleť a mnoho dalších.

Takovýto článek jsem se snažila sepsat už dříve, ale nějak se si nemohla srovnat myšlenky, co bych sem vlastně napsala. O spánku jsem toho moc nevěděla a tak jsem si řekla, že si ho schovám na někdy jindy. Stále o spánku nevím úplně všechno, co bych možná měla vědět, ale rozhodla jsem se článek rozdělit do dvou sekvencí a to: Help Me Sleep, Help Me Stay Awake!



Help Me Sleep

Znáte to, někdy si jdete lehnout do postele s tím, že jste unavení a myslíte si, že hned usnete, ale potom jste vzhůru do tří do rána a nevíte co jste udělali špatně. Já jsem už hodně dávno četla o různých jídlech, které vám se spánkem pomůžou. Tak si nějaké vyjmenujeme: třešně, banány, fíky, mléčné výrobky jako mléko, sýr nebo jogurt, také může pomoct třeba sója, různé semínka jako slunečnice, lískové oříšky a mnoho dalšího! Pokud tedy chcete spát, poslední jídlo, říká se, že si máte dát 4 hodiny před spánkem, můžete zkusit si připravit spací bombu v podobě jogurtu s banánem a třeba oříšky! Čemu byste se měly vyhnout je kofein, tučná jídla, alkohol a nikotin! 
Rychlé strategie na spánek jsou také účinné. Zkusit můžete třeba počítat od 100 do nuly nebo si říkat abecedu, zkuste sebe unavit - přemýšlejte nad tím, kdy jste naposledy byli strašně unavení, může vám to pomoct, vymyslete si v hlavě imaginární příběh postav! Já jsem zjistila, že mně hodně ke spánku pomáhá aplikace Sleep Well, která Vám pomůže usnout během několika minut. Nahrávky jsou dlouhé 5 minut a já jsem ji nikdy nedoposlechla do konce, rozhodně doporučím! 
Udělejte si svůj Bed Time Check-list aneb věci které nutně potřebujete mít na svém nočním stolku, například sklenice vody, krém na ruce, lip balm, kapesníky... Zkrátka věci, které jsou pro Vás důležité!

Help Me Stay Awake

Občas se nám ale stává že jsme strašně unavení, ale potřebujeme být ještě nějakou tu hodinku při smyslech. Od toho tu máme zase další zázračná jídla a tekutiny. A pokud si myslíte, že když vypijete hodně kávy nebo energy drinků a potom budete další tři hodiny sedět u počítače a že zůstanete vzhůru, tak myslíte špatně. Energy drinky a kofein pracují na způsobu, že ke své "aktivaci" potřebují pohyb, takže pokud toho vypijete víc a nebudete se hýbat, tím dřív budete spát! Tyhle tekutiny ale můžete nahradit za zelený čaj nebo něco, co má v sobě vysoký obsah cukrů, například Coca Cola, Fanta. Také ale můžete zkusit horkou čokoládu!
Pokud ale chcete nějaké jídlo, tak určitě zkuste tyhle: Jablka, citrusy, ananas, meloun, rajčata nebo dokonce i nachos! Salsa totiž obsahuje rajčata a pálivá příchuť vás dokáže udržet vzhůru. Také určitě zkuste hořkou čokoládu!
Rychlé strategie také pomáhají! Protáhněte se nebo si zacvičte - pár dřepů nebo skákající panáky zvládne každý! Žvýkejte něco - například žvýkačku, nejen, že vám to udrží při smyslech, ale pokud se budete učit tak si u určité příchutě zapamatujete věci a když při testu budete žvýkat tu samou, budete si pamatovat více věcí! Vypijte studenou vodu, která vás probere, opláchněte si obličej nebo si vyčistěte zuby, mluvte s někým - skype.

Doufám, že i tyhle maličkosti pomůžou někomu dalšímu stejně tak, jako pomohly mně. Určitě mi dejte vědět pokud máte nějaké vaše triky na spánek! Spánku zdar!

You May Also Like

3 komentářů

  1. Tá appka vyzerá celkom zaujímavo :D A hej niekedy mám problém zaspať ale ešte väčší: ZObudiť sa! Na to by bol tiež fajn článok xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to probuzení bych ti mohla poradit asi tohle: děj si budík na půl hodiny dřív než normálně vstáváš a hlavně budík neodkládej, ale hned vstaň z postele a bež si oplachnout obličej studenou vodou 😄

      Vymazat
  2. Poznám ten pocit keď som unavená tak, že by som aj po stojačky zaspala, ale keď zalahnem nič...skvelý článok :-)

    OdpovědětVymazat

Instagram